HunWEL ETCC - Egy újabb belga győzelem, ezúttal Spa-ból!

2012.03.03. 12:36 MB9

Eltelt újabb két hét az előző ETCC verseny óta, és ismét 0 kg büntetősúllyal vághattam neki a futamnak. Két hét alatt ismét több tapasztalatom lett az autóval, ismét úgy érzem hogy jobban ismerem az autót, jobban tudom már kezelni is, mint Estorilban és előtte. Ez a pálya volt a liga történetének talán legnehezebb pályája, itt volt minden, a BT-nek is volt rendesen dolga. A két hetes "tesztidőszakban" mindenki sokat tesztelt, persze ezalól volt egy-két kivétel is.

Időmérő

Elérkezett a vasárnap 18:00, és indult az időmérő. A boxutcából először én álltam ki, így én kezdtem meg az első időmérő kört. Sokaknak volt rajthelyes büntetése, így nehéz volt kimatekozni hogy hogy is csináljuk, mi is legyen, milyen taktikán legyünk. Én a 10. helyre pályáztam, így talán nekem kellett a legtöbbet számolni. Amikor megkezdtem az utolsó mért körömet, 12. helyen álltam, ami nem volt elég, így az utolsó körömet nagyon meg kellett tolni. Az első szektorban 2 tized hátrányom volt, de a második szektorban 5 tized előnyöm volt. A kör végén majdnem egy másodperccel javítottam meg az addigi időmérős körömet, így kereken a 10. helyre jöttem fel. Kicsit aggódtam hogy túlságosan előre fogok kerülni. Szerencsére ismét bejött az időmérős taktika, ismét meglett a 10. hely.

Race 1

Az első versenyen az időmérő végeredménye alapján sorakoztunk fel, fejben már a repülőrajtnál jártunk. A rajt után Kis Róbert okozta az első galibát, amelynek köszönhetően feljöttem a 4. helyre.

A rajt után Szalai József az első helyről az utolsóra jött vissza

Egy ideig tartottam is ezt a 4. helyet a két csapattársam mögött, majd Seiber János olyan tempókülömbségel jött a Les Combes felé hogy nem tudtam visszatartani, így elment. Mögöttem Honti Gergely jött, akit tudtam tartani, még a boxkiállások után is mögöttem maradt. Egyedül a másik Colonis, Borbás Márton előzött meg, egy kicsit elrontottam a taktikámat, de elégedett voltam a 6. helyemmel.

Az Eau-Rouge-ban még 4.-ként jöttem el

Szlivka és Honti egyik értelmetlen manővere - a hibás Honti volt

A Rivage visszafordítóban Red Bull 2-3-4

A La Source-ban már jött Seiber

Lefelé az Eau-Rouge-hoz

Seiber-féle előzés

Boxutca az első futam felénél

Honti utolért

Honti egyik kísérlete

Honti többször is próbálkozott a Les Combes-ban

Máshol nem próbálkozott az előzéssel

A célbaérés pillanata - Honti sikertelen volt. Végre egy 6. hely!

Race 2

A második versenyen az időmérő első 10 helyezettje fordult. Mivel az időmérőn én taktikáztam a legjobban, ezért én indulhattam az első helyről. A szezonban már 5. alkalommal sikerült ez. A felvezető kör során érkezett egy információ a BT-től, hogy nem jó a rajtlámpa, így a zöld lámpák elalvása után lehet csak elrajtolni. Nekünk elől nehezebb helyzetünk volt, a 4 piros után nem volt zöld, így Szlivka Gergő aki a 3. helyről rajtolt, el is indult, kicsivel hamarabb.

A rajt pillanata

Megkapta a büntetését, én pedig a Les Combes előtt elengedtem.

Szlivka legelől, de nem valami tempósan

Egy kis ideig amíg még el nem vettem a gázról a lábam, még előttem csúszkált, kicsit idegörlő volt hogy nem vette a lapot. Amikor elérkeztünk a buszmegálló sikánba, ő egyből ment volna letölteni a büntetését, de megforgott nagyon ügyesen.

Szlivka kiforgása...

Amikor végre kiment, hogy letöltse a büntetését, kijövetelkor ismét kapott egyet, így mehetett ki megint. De nem tette, a tripla balosban csodaszépen odavágta, így még azt a kis 3 pontot se hozta, ami a minimum. Így maradtam én és Nyárasdy Isti, aki az első futamot nyerte meg. A 3. körben Isti elkezdett hibázgatni, így a Red Bull 1-2-ből lett 1-3. Márton ugyanis megelőzte őt, és így mindkét futamon Red Bull 1-3 lett.

A befutó pillanata - Hátul Márton és Isti még birkózik

Az összesített végeredmény:

Utólag a futamról elmondható hogy az egyik legnehezebb verseny volt a HunWEL történetében, számomra mégis eredményes. Nagy örömmel tölt el az, hogy az ETCC sorozatban az eddigi belga nagydíjak alkalmával egy futamon mindig győzni tudtam. Jövő héten jön Brands Hatch, az angol pálya, ahol már 20 kg-os súlybüntetéssel kell valamit alkotni.

Végül a pontverseny:

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása